Jumaat, 15 Julai 2011

Caj Astro Naik Lagi?

Semalam aku buka peti surat. Salah satu surat adalah dari Astro. Buka tengok. Yang patut dibayar bulan ini RM62.90 . Bulan hadapan RM68.90. Aik! Dengar dalam berita, astro tak boleh naikkan sewenang-wenangnya. Perlu dapatkan kelulusan dahulu. Dah lulus ke?. Dalam pada tengah panas-panas tu dah naik?
Ini kira OK sikit daripada yang lepas. Yang lepas tu tiba-tiba je, tak ada notis langsung.

Inilah jadi apabila tiada saingan. Kalau kita ingatkan masa hp mula-mula ada di Malaysia 15 tahun dahulu dan bandingkan dengan sekarang, banyak bezanya. Kerana persaingan berbagai pakej dibuat dan bertambah jimat. Kalau dulu Sewa Bulanan RM60, sekarang serendah RM20-30 sahaja. Kalau dulu RM0.30/ minit, sekarang dah bawah RM0.15. Dan ada berbagai pakej murah. Pilih sahaja mana yang sesuai. Kalau beli hp baru, yang lama gunakan untuk telco lain.
 
Sekarang dua tiga hp dah jadi trend. Tapi kalau ada satu hp tapi ada dua tiga SIM pun jadi trend. Tapi itu trend mencurigakan.

Bukan aku ek!. Gentle..
Bila la nak ada syarikat TV Satelit atau TV Kabel ni.. Aku harapkan ada pesaing Astro. Satu persaingan yang membina. Yang menguntungkan pengguna. Mega TV dah lama terkubur. Bila lah penggantinya nak muncul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan